Autora lapa: Mārcis Kalniņš

VOODOO AND GOLD IN WEST AFRICA

Just like the three musketeers and D’Artagnan with their motto “One for all and all for one” there are four of us in West Africa: our driver, common sense and pathfinder Justice, Oskars who oftentimes gets called millionaire by the Latvian mass media as if that was a profession or craftsmanship, the math teacher Jeff who saved me from an attack of wild dogs last year in Cape Coast, and I. We make up a very balanced team, not unified by a noble cause or other nonsense so popular in literature. We have joined forces for one purpose only - to drive around Ghana and explore lesser known regions near the country’s border with Burkinafaso, Ivory Coast and Togo Izlasi 24 min.

PIEDZĪVOJUMS SĒPIJĀ. IRĀNAS PIEZĪMES

Pasažieru aizsardzībai pret sauli autobusa logi ir aizlīmēti un visa apkārtējā ainava ir ar tādu kā sēpijas filtru. Interesanti, ka mans priekšstats, pirms biju atbraucis, par Irānu izskatījās tieši tāds, nedaudz dzeltens un miglains kā no 70. gadu fotogrāfijām. Pat nezinu, no kurienes šis tēls varētu būt radies, neatceros, ka būtu skatījies diapozitīvus vai 70. gadu bilžu albumus par Irānu. Izlasi 24 min.

PAZAUDĒTIES ARKTIKĀ

Kopumā šāds gājiens ir izteikti meditatīvs pasākums ar piecām darbībām regulāros atkārtojumos: iet, ēst, gulēt, žāvēt apģērbu un sasildīties. Un tā katru dienu, vienalga, vai spīd saule, līst vai krīt slapjš sniegs. Te nekam citam nav nozīmes. Izlasi 14 min.

ILGAIS CEĻŠ UZ ATĒNĀM

Ja skriešana jau izsenis bijusi iecienīta grieķu izklaide, tad stāvēšana rindā noteikti tāda nav. Šo procesu vienlīdz sāpīgi izjūta un ienīda kā mazi bērni tā sirmgalvji. Iekāpšana prāmī atgādināja haotisku pūli, kurš draudēja iegāzties jūrā aizkavējot kuģa atiešanas vēl par dažām stundām. Izlasi 5 min.

AUSTRUMEIROPIEŠA “AMERIKĀNISKAIS SAPNIS”

Bija brīdis, kad vīpsnājam par Polijas pilsētām, pārpilnām ar krāsainiem reklāmu uzrakstiem "wulkanizacja", "PVC" un visādiem "biuro" vai "kantora". Tas laiks ir pagājis – mājas, tāpat kā automašīnas, ir saremontētas vai iegādātas no jauna un agrāko izkārtņu vietā dominē eksotisku ceļojumu vai skaistumkopšanas reklāmas. Izlasi 9 min.